Min tanke...

Min tanke med bloggen är att visa er läsare vad jag har för mig i skolan, och ge er lite tips  om hur ni ska ta hand om era tänder...

Så er första lektion kommer här:

Tandens uppbyggnad


Mun hålan =D


Här ser ni var vi känner av smaker på tungan!


Så här heter varje tand. 

TÄNK på att INTE borsta tänderna för ofta eller borsta för hårt. 2 ggr dagligen räcker. För risken är att ni sliter på emaljen det är den som skyddar mot karies (hål i tänderna). Kom även ihåg att emalj är något man aldrig kan få tillbaka! Även tandköttet slits efter varje borstning!

När ni borstar tänderna ska ni tänka på att applicera tandkrämen lite överallt i munnen. Skölj tandborsten i varmt vatten så stråna blir mjuka. Och börja gnugga varje tand, glöm inte bakom tänderna och tänderna längst in!!!

Använder ni fluor, är det onödigt att ta det efter tandborstningen( oftast finns det fluor i tandkrämen, och det är inte bra med för mkt fluor) ta det i stället på dagen efter en måltid. Eller så kan man tugga tuggummi med fluor.

2 cm tandkräm på tandborsten rekommenderas!

Och det viktigaste av allt  ANVÄND TANDTRÅD DAGLIGEN!!!!

Så var rädd om era tänder dom är viktiga!!!


Nu åter till filmen och mina gäster... 

So long =) !!!!




Kommentarer
Postat av: Johanna så klart! =D

Guuud vad du är duuktig Gumman!

Det är jätteintressant att få läsa om vad du lär dig!

Bara så du vet så har du redan en kund - JAG! =P

Tack för alla tips! Jag vill veta allt du lär dig, tänder och underhålling av dem är intressant!

Du kommer bli världens bästa tandhygnist!! =D

Puss på Daj Snygging

2009-01-31 @ 10:13:57
URL: http://johannabendroth.blogg.se/
Postat av: tarajs

Uppdatering tack!!!! :-P

2009-02-01 @ 19:49:48
URL: http://tarajsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0