MARIESTAD!

Jag lever... har bara inte haft tid att blogga!!! =)

Igår körde vi från Tomelilla 7.30 och vi var uppe 12.30, o då hade vi 2 stop på vägen för lilla Ruuh behövde röra på sig! Hon var jätte duktig hela resan.

Väl framme blev jag visad till min rum. Jag skulle vilja se min egen min när hon öppnade dörren till mitt rum.... jaha sa jag nog, o tänkte shit vad litet... här får ju knappast jag plats!!!! Så jag fråga om man skulle bara kunna få se ett av de större rummen! Dom är ca 3 kvadrat större och det är mkt om man jämförde med det lilla rummet som är ca 12 kvadrat. Peter fråga om det möjligen gick och byta till ett större rum, visst om 8 dagar gick d, för där var två damer som skulle hyra dessa rum. Det var ju inte så mkt mer att göra åt det, så jag fick ta det lilla rummet och vänta tills damerna hade flyttat!

Peter och jag gick en runda här i "parken" som dom kallar det, det ligger en skola för trädgårdsmästare och hantverkare, ett dagis, ett bageri, en ANSTALT, En rätt så stor sådan =S, ett bad hus, en galleria och tydligen en liten loppis butik... finns säkert mer saker här som jag inte vet om!

Tillbaka till bilen för att börja få fram städ grejorna, för rummen var ju inte precis städade. Kommer Petra tillbaka, hon tyckte det var synd att vi skulle behöva trängas i det lilla rummet så hon gav oss det större rummet så att en av damerna fick ta det lilla, fyyyyyyy f*n vad glad jag blev. Och jag fick välja vilket rum jag ville ha =) 

Hela dagen gick nästan åt att städa rummet, vi körde till Jysk och köpte dörrmatt, en bokhylla, lite korgar och värme ljus. Peter byggde en hatthylla till mina jackor. 

Vi rev ner gardinerna, lampor och annat skit som satt uppe, så nu ser det faktiskt helt okej ut! Detta huset har varit ett gammalt hotell innan, så möblerna är från då, så jag har fina "hotell fåtöljer" i gammalt stuk och ett gammalt skrivbord! 
Allt är upp packat förutom mina kläder =S det tråkigaste... Får ta tag i det imorgon!

Vi har precis kommit hem från stan, köpte lite godis, sprit och annat smått och gott!! Innan i dag var jag och träffa ruuh`s dagmamma, en jätte gullig tjej på endast 28 bast =) som ska börja ta han om Ruuh med start på tisdag! Hon visa mig även en genväg till skolan, och tur var det för annars hade det varit en jäkla omväg som jag hade tänkt cykla!

Pizzerior finns här gott om, åt pizza igår och pizza till lunch idag, så förhoppningsvis hittar vi en restaurang ikväll med med kött, potatis och sås.... återstår att se...



Ruuh hjälper till att packa!


Ruuh sov gott i bilen!!






Kommentarer
Postat av: Din Bäsits! =)

Guuuuuuuuuuuuuud vad spännande att få läsa om Er!! Tack för att Du delar med Dig! För mig som bryr sig om dig är de jättevärdefullt att få läsa om hur de går!! De pirrar i mage när jag läser om er! Jag kan känna med dig att komma till nått nytt och utforska vad som finns och vilka vägar man kan ta! SÅ SPÄNNANDE! =D Helt underbart att Du fick de lite större rummet direkt så du slapp flytta efter ett tag, de hade varit drygt.. =P Tre kvadratmeter är mycke på så små yter... Jag längtar att få komma till dig så fort du har kommit in i skollivet osv... De kommer gå jättebra!! Och jag är lite avensjuk över känslan du har nu! De går snabbt att komma in i en vardag och då tänker man tillbaka på när man var ny & nervös! Då var det så mycket mer spännande... Men det är ju skönt att komma in i en vardag också så man känner sig trygg... Och de kommer Du snart göra! =)

Du är grym Gumman! Bara så Du vet! Tusen kramar Din Vän!! Saknar Daj...

2009-01-16 @ 20:51:40
URL: http://johannabendroth.blogg.se/
Postat av: lillstrumpan

Så tyåiskt dig att få ett större rum, du har tur du! :) men det är du värd. gud vad söt ruuh är på bilderna. vet inte om du har hört att jag blev utsatt för rån igår i butiken?!! jag var helt ensam när det hände så man är lite skärrad. Fick sitta med kriminalare och bli förhörd och allt. så vi får se hur det går. Är & spelar cup idag i Köpingebro, jag är hemma om för det är långa pauser och jag fick stå över en match. tänker på er/dig så,!!!! hoppas det kommer bli bra & att du trivs i ditt nya rum. Vi hörs. stolt över dig. KRAM!

2009-01-17 @ 13:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0