polering på modell

Förhöret gick jätte bra idag! Vi satt i en grupp med en lärare. Vi skulle gå igenom vissa punkter och diskutera. Så det gällde att göra sig hörd, för alla ville ju vissa att man kunde! Men vi alla blev godkända!

Efter det så var det dax att få prova på att polera på en modell. och imogon ska vi få göra på varandra!
Det finns olika pastor ( "leran"), Grovpasta, mellanpastor och finpastor. Den gula är den finaste pastan som inte slippar så bra och den blåa är den som bäst polerar. Rosa och grön är d som då är mellan pasta. Det finns säkert andra färger på pastorna men dessa använde vi idag.

  Maria i full koncentration. 





Grovpastan har man när man avlägsnar tjocka bakteriebeläggningar och missfärgningar. Efter man har använt grovpastan så polerar man igen med ngn av de andra pastorna.

Mellanpastor används till exempel pimpsten eller kiseldioxid. Med dessa pastor behövs ingen efterpolering

Finpastor används främst för rotytor, för polering av fyllningar efter rengöring med en mera slipande pasta samt för rengöring av implantatkonstruktioner


Vi sluta kl 11.00 idag. så när Maria och jag var på väg tillbaka till stan stanna vi till vid min favorit restaurang Kingfisch (Indiska restaurangen) och käka dagens =) Vi var inte så sugna på micro mat, som ni nog kan förstå... så ibland får man ju unna sig!?






Efter de hämta vi Ruuhan för att sedan bege oss hem till min lilla lya!

Nu hade jag tänkt slänga mig i sängen för att se på tv en stund, sen får man läsa lite till om polering!


Kommentarer
Postat av: Johanna nu igen ;)

Du e så duktig Gumman!

De verkar så kul allt ni gör och ni har fått lära er jättemycket redan! Särskilt praktiskt & de ju kul!

Vi måste käka där på Kingfisch när jag kommer och hälsar på! Ser ju jättegott ut! =D

Vi ses snaaaaaart!!! Tjihohohooo!

Sov sött!

Pusspuss

2009-02-04 @ 22:08:45
URL: http://johannabendroth.blogg.se/
Postat av: lallo

Tycker du är så duktig och det märks att du tycker det är intressant. Var det kul då?=) hehe. saknar dig & Ruuuhan.

Pratat med Peter? jag ringde han innan idag... Sov gott,stor kram!!

2009-02-04 @ 22:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0